Łapcie najnowsze wideo od BBG. Tym razem przedstawiamy przebieg prac nad motocyklem Moto Guzzi 1200 Sport, który zawitał do nas na odszczurzenie i pełne ceramiczne zabezpieczenie.
Prace rozpoczęliśmy od gruntownego czyszczenia całego motocykla, a było co czyścić. Spędziliśmy wiele godzin, by zrzucić z bzyka cały brud. Najwięcej czasu poświęciliśmy na doprowadzenie srebrnego silnika do prawidłowego stanu, zrzucając z niego pozasychany olej. Z kolei spód i tył motocykla to jedna wielka bryła powgryzanego asfaltu, który punkt po punkcie pousuwaliśmy. Doczyściliśmy felgi oraz wszystkie inne elementy Guzziego. Finalnie dokładnie umyliśmy i wysuszyliśmy cały motocykl ciepłym i filtrowanym powietrzem.
Proces regeneracji rozpoczęliśmy od usunięcia starych naklejek autostradowych oraz starego tankpada, który w kilku miejscach zaczął odchodzić. Następnie wykonaliśmy liczne zaprawki lakiernicze. Wypolerowaliśmy elementy metalowe jak klamki, czy wydech. Dużo czasu poświęciliśmy na kolektor i układ wydechowy z którego zrzuciliśmy tonę rdzy i osadów, by wyciągnąć z niego prawilny blask. Finlanie skupiliśmy się na czarnym lakierze Gutka, który był tuuuuurbo porysowany. Pracę z lakierem rozpoczęliśmy od mocnego cuttingu na maszynie rotacyjnej, by ściąć jak najwięcej zarysowań. Następnie weszliśmy z polerowaniem na maszynie oscylacyjnej, by dociąć pozostałe rysy i wyciągnąć z lakieru odpowiednią głębie i lustro. Zlikwidowaliśmy około 80% niedoskonałości całej powłoki lakierniczej.
Najważniejsze jest odpowiednie zabezpieczenie motocykla. Zakonserwowaliśmy poszczególne elementy Gutka. Kable. Silnik. Rama. Sety. Laki. Gumy. Wszystkie elementy otrzymały odpowiednią ochronę. Na elementy plastikowe i lakierowane nałożyliśmy powłokę ceramiczną, a po jej utwardzeniu - drugą warstwę w postaci powłoki hydrofobowej. Dołączone trzy kufry również przeszły odpowiednie zabiegi - od czyszczenia przez regenerację po zabezpieczenie powłokami ceramicznymi. Na koniec skupiliśmy się na wyczyszczeniu biało-czarnego skórzanego siedzenia motocykla, by odzyskał swój naturalny wygląd. Na koniec nałożyliśmy na całe siedzisko odpowiednią powłokę.
Zobaczcie, jak pracowaliśmy z Moto Guzzi. Jak wyciągnęliśmy z motocykla drugie życie. Jak błyszczy. Jak mieni się lakier. Odświeżony Gutek wraca na warszawskie ulice i w kolejne podróże ze swoim Właścicielem!
Rada BBG: brak
Pakiet: Ceramic Bling (http://www.blingblinggarage.pl/cennik/ceramic-bling)
Czas realizacji: 16 godzin
Zabezpieczenie: Ultracoat ONE, Ultracoat Scoat V2, Ultracoat Metal Guard, Ultracoat Fabric & Leather, BBC Detailer, Fireball Ultimate Tire Coating Wax Blue.