Jedyne takie motocyklowe studio detailingu!
PROFESJONALNA PIELĘGNACJA MOTOCYKLI

Łapcie najnowsze wideo od studia kosmetyki motocyklowej Bling Bling Garage. Tym razem pracowaliśmy nad czarną Hondą CBR 1000 RR, która wjechała do nas na pakiet indywidualny. Egzemplarz z 2008 roku bardzo zadbany i trafił do nas w bardzo dobrym stanie, prawidłowo przygotowany do zimowego przestoju. Właściciel miał wyjątkowe oczekiwania co do wizyty w BBG. Przede wszystkim mieliśmy rozebrać do naga cały motocykl, by doczyścić i zabezpieczyć wszystkie - nawet niewidoczne - elementy CeBRy. Do tego zregenerować czarny, błyszczący lakier (czarny uni - f**ck!) Hondy oraz nałożyć powłoki ceramiczne, dlatego indywidualny pakiet usług oparliśmy na naszym flagowym pakiecie Ceramic Bling.

Tym razem rozpoczęliśmy od rozbiórki motocykla właściwie na części pierwsze. Zdjęliśmy wszystkie owiewki, plastiki, błotniki, łącznie z osłoną baku i czachą ze zintegrowanymi lampami. W zasadzie zostawiliśmy silnik i koła, żeby mieć możliwość dojścia do wszystkich elementów motocykla i silnika. Niestety - po drobnym wcześniejszym "paciaku" na prawą stronę była uszkodzona prawa owiewka, która kwalifikowała się do spawania. Tu skorzystaliśmy z pomocy zaprzyjaźnionego serwisu, który zajął się spawaniem, podczas kiedy my "kąpaliśmy" CeBRę.

Po szczegółowym zabezpieczeniu całej elektroniki, rozpoczęliśmy gruntowne czyszczenie całej konstrukcji, wyciągając najdrobniejsze zanieczyszczenia osadzone przez ponad 10 lat eksploatacji. Porządna dekontaminacja z usuwaniem smolistych i metalicznych osadów dała rewelacyjny efekt bardzo zadbanego egzemplarza. Po osuszeniu ciepłym, filtrowanym powietrzem zajęliśmy się punktowym doczyszczaniem tyłu i wydechu ze smaru z łańcucha i resztek asfaltu. Następnie przeszliśmy do regeneracji układu wydechowego, by zrzucić z niego kilkuletni nalot - od kolektorów po akcesoryjną końcówkę Leo Vince'a.

Następnie przeszliśmy do wstępnego zabezpieczania motocykla w miejscach które nie są widoczne - łącznie z doczyszczaniem i zabezpieczeniem wszystkich wcześniej zrzuconych części, nawet owiewek od środka - by zminimalizować osadzanie się przyszłego brudu w środku owiewek. Dopiero teraz mogliśmy montować w całość wszystkie elementy motocykla. Dodatkowo uzupełniliśmy brakujące spinki przy owiewkach. Po weryfikacji poprawnie podłączonej elektroniki przeszliśmy do kolejnego etapu - regeneracji.

W pierwszej kolejności zajęliśmy się prawą owiewką, która wymagała wykonania zaprawki lakierniczej, by możliwie jak najbardziej zniwelować wcześniejsze pęknięcie i poprawić wygląd po spawaniu. Dodatkowo punktowo wykonaliśmy zaprawki na przednim błotniku po odpryskach od kamieni. Zanim zajęliśmy się lakierem, w pierwszej kolejności usunęliśmy stary wosk nałożony przez Właściciela, by zobaczyć z czym się mierzymy. Na dzień dobry lakier typu czarne UNI, który rysuje się od samego patrzenia :). Mimo to części lakierowane były w bardzo dobrej kondycji (widać, że w przeszłości były polerowane), jednak miały zmatowienia i mikrorysy wynikające z normalnej eksploatacji. Decyzja o dwuetapowej korekcie lakieru dała nam efekt w postaci usunięcia około 95% niedoskonałości i wyciągnęła rewelacyjną czerń CeBRy z pięknym, lśniącym glossem. Dodatkowo przeprowadziliśmy szybki onestep przednich reflektorów i czołowej szyby, które w sportowych motocyklach (i nie tylko) są dosyć mocno porysowane z racji delikatnego materiału, z którego są wykonane.

Po kilku dniach walki z Hondą dopiero mogliśmy przejść do nakładania powłok ceramicznych. Błyszczący, czarny lakier otrzymał bazową powłokę ceramiczną, która trwale go zabezpieczyła. Następnie powłoki wjechały na całą mnogość elementów plastikowych, zabezpieczając je i wyciągając ich piękną czerń. Felgi oraz wydech otrzymały specjalne powłoki ceramiczne odporne na wysoką temperaturę. Po utwardzeniu nałożonej powłoki bazowej przeszliśmy do nakładania top coatu, czyli drugiej warstwy w postaci powłoki ceramicznej hydrofobowej, na wszystkie elementy motocykla, łącznie z przednią szybą, by zapewnić odpowiednią śliskość i przyszły zrzut wody. Finalnie zabezpieczyliśmy łańcuch, odtłuściliśmy tarcze hamulcowe i zweryfikowaliśmy ciśnienie w oponach.

Zobaczcie, jak prezentuje się Honda CBR 1000 RR z 2008 roku po wizycie w Bling Bling Garage. Jak błyszczy czarny lakier, a raczej czarne lustro. Jaki osiągnęliśmy efekt? To sami oceńcie, bo dla nas jest real f***ing BLING! Łapcie to i sprawdźcie studio BBG!

Rada BBG: brak, serwis (wymiana akumulatora)
Pakiet: Custom Bling
Czas realizacji: 16 godzin
Zabezpieczenie: Ultracoat ONE, Ultracoat Scoat V2, Ultracoat Metal Guard, Shiny Garage Morning Dew, Fireball Ultimate Tire Coating Wax, Motul E4 Perfect Seat, Motul C2 Chain Lube Road.

 

cbr1000rr_06.jpg
cbr1000rr_05.jpg
cbr1000rr_01.jpg
cbr1000rr_02.jpg
cbr1000rr_03.jpgcbr1000rr_04.jpg